Iedere ondernemer heeft ‘rode vlaggen’. Van die dingen waar je niet tegen kunt. Waar je boos om wordt als iemand dat doet.
Zelf ben ik nogal gevoelig voor mensen die te laat zijn of hun deadline niet halen.
Misschien dat je deze ook herkent. Of heb je hele andere dingen waar je gevoelig voor bent. Wat jouw rode vlaggen ook zijn, het is belangrijk dat ze je kent als je met anderen gaat samenwerken. Als je bijvoorbeeld een VA inhuurt.
Want het is belangrijk dat zij weet wat jouw ‘no go area’ is. Zodat ze daar rekening mee kan houden. Zeker als je een lange samenwerking met elkaar aangaat, is het prettig dat je op een relaxte manier met elkaar samenwerkt.
Geef ook aan wat jij belangrijk vindt als het tóch gebeurt. Zo stel ik het bijvoorbeeld erg op prijs dat iemand sorry zegt als je te laat bent. Want ik weet ook wel dat zoiets kan gebeuren. Ik word nou eenmaal blij c.q. milder gestemd van een sorry.
Vertel de mensen die jou ondersteunen, jouw support (een van de vijf pijlers van het Ondernemersfundament) dus wat jouw rode vlaggen zijn en wat je belangrijk vindt als het toch gebeurt.
P.S. Wapperen bij jouw huidige support (webbouwer, accountant en/of VA) continu jouw vlaggen? Dan kan het zijn dat je niet de support hebt die bij jou past. Ik help je graag aan de juiste support, dus neem gerust contact met me op, praten we verder.