Wie is Mira Saia?

Geboren in de zomer van 1973, eerste dochter van een Siciliaanse vader en Nederlandse moeder.

Ik heb lang gedacht dat ik raar was en vroeg me als kind (en nog weleens 😉) af of ik niet geadopteerd was. Ik hoorde nooit bij groepjes, vond en vind heel verschillende muziek leuk, scoor zowel als intro- als extravert. Ik werd gepest op school maar toen we verhuisden, was ik ineens heel populair (ik had als eerste stekeltjes en dat werd gekopieerd) en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Mensen helpen

Ik wilde wel altijd mensen helpen, dat is niet veranderd. En ik vind nog steeds heel veel dingen leuk om te doen: ik weet bijvoorbeeld alles over hoogsensitiviteit, kan je kleding- en kleuradvies geven en ik vind het werkelijk hemels om cadeautjes voor anderen te regelen of te shoppen voor een ander. Ook weet ik veel over honden, hou ik van structuur maar tegelijkertijd ook van afwisseling en kan ik je uitleggen hoe het zit met de 3 Principes.

Vroeger…

Een stukje geschiedenis: ik deed HBO-SPH omdat ik dacht dat het summum van het helpen van mensen in de verstandelijk gehandicaptenzorg lag. Maar ik haal daar niet genoeg uit, ik vind het ook zwaar en kan via een uitzendbureau iets heel anders gaan doen: op het postkantoor aan de slag. Na een jaar zit daar geen uitdaging meer in en kan ik – omdat ik snel kan typen en graag mensen help – aan de slag als juridisch secretaresse bij het Buro voor Rechtshulp.

Mijn werkende leven bestaat vanaf dat moment vooral uit secretaresse jobs, al werk ik ergens maximaal 1,5 jaar, meestal korter. Het wordt namelijk niet overal geaccepteerd dat ik zie wat anders, beter en efficiënter kan.
Het wordt mij langzaam duidelijk dat ik een helicopterview heb én van de details ben met veel voelsprieten. Heel handig maar soms dus ook uitermate onhandig.

Vroeger…

Een stukje geschiedenis: ik deed HBO-SPH omdat ik dacht dat het summum van het helpen van mensen in de verstandelijk gehandicaptenzorg lag. Maar ik haal daar niet genoeg uit, ik vind het ook zwaar en kan via een uitzendbureau iets heel anders gaan doen: op het postkantoor aan de slag. Na een jaar zit daar geen uitdaging meer in en kan ik – omdat ik snel kan typen en graag mensen help – aan de slag als juridisch secretaresse bij het Buro voor Rechtshulp.

Mijn werkende leven bestaat vanaf dat moment vooral uit secretaresse jobs, al werk ik ergens maximaal 1,5 jaar, meestal korter. Het wordt namelijk niet overal geaccepteerd dat ik zie wat anders, beter en efficiënter kan.
Het wordt mij langzaam duidelijk dat ik een helicopterview heb én van de details ben met veel voelsprieten. Heel handig maar soms dus ook uitermate onhandig.

Het begin van mijn bedrijf.

In augustus 2006 vraagt een goede vriendin mij of ik als freelance secretaresse, voor de opleiding waar zij voor werkt, aan de slag wil. Ik ben binnen een dag ingeschreven bij de KvK en doe dit met veel plezier, ook voor andere opleidingen. VA avant la lettre 😉

Mijn eigenlijke doel is met mijn coachopleiding zoveel mogelijk hoogsensitieve mensen te helpen, dat doe ik naast mijn freelance secretaresse werk. Maar omdat ik ver voorloop op dat moment (HSP is nog heel onbekend) en ik naar mijn smaak te weinig klanten krijg, richt ik me fulltime op het online assistent zijn. Ik heb zelfs mensen in dienst die ik opleid tot VA maar ik haal ook daar te weinig uit: ik vind het veel leuker om zelf mensen te ondersteunen en met hen mee te denken.

In 2011 help ik de mensen die ik niet persoonlijk kan helpen, vanwege tijdgebrek, aan een VA. Een leuk businessmodel, want ik help ondernemers kosteloos aan een goeie VA en de VA in kwestie betaalt mij een fee. En is blij dat ze niet of nauwelijks aan marketing hoeft te doen.

Voor veel fijne ondernemers mag ik hun Online Business Manager/Online PA zijn, wat zoveel betekent dat ik hun praktische sparringpartner ben, meedenk over welke richting we op gaan, we samen bedenken welke marketingzaken we gaan oppakken.

En eind 2019 zet ik de stap naar het werken als praktisch sparringpartner van ZZP’ers en ondernemers.

Ik weet dat ondernemen soms zwaar is en dat het helpt als je je ondernemersfundament op orde hebt.

Ik weet dat ondernemen soms zwaar is en dat het helpt als je je ondernemers-fundament op orde hebt.

Mijn model “Het Ondernemersfundament” wordt geboren

Mijn model “Het Ondernemers-fundament” wordt geboren

Ik ontwikkel mijn model “Het Ondernemersfundament” (wat je in mijn ebook kunt zien) – want ik heb ontdekt dat het bij elke ondernemer die ik help in eerste instantie zo is dat hun sales en marketing, support, systemen en structuur niet op orde zijn. Of op zijn minst een paar van die punten zijn nog niet op orde. Door 1-op-1 samen te werken kan ik sneller de diepte in gaan en heeft de ondernemer in kwestie ook sneller helder aan welk wiel we moeten draaien om alles weer soepel te laten verlopen.

Mijn klanten zijn vaak coaches, trainers, consultants en therapeuten. Ondernemers die hun klanten niet exact vertellen wat te doen of te laten (nou ja, hier en daar een concrete tip).

Dat resultaat zie ik ook mijn klanten. Als alles op orde is, als hun ondernemersfundament stevig staat, hoeven zij alleen nog maar te doen waar ze goed in zijn en maken ze de wereld een beetje mooier.

En zo ging het verder.

Vier verhuizingen verder blijk ik met mijn man heel goed te aarden in het gezellige Tiel waar we in een voormalige watertoren wonen. Het heeft me doen inzien dat mijn hoofd erg floreert bij een prikkelarme omgeving waar ik vaak met onze 3 honden de uiterwaarden in kan. (En waar – als ik wil – ik zo het drukke centrum in kan als ik toch prikkels wil op zoeken).

Heel graag help ik jou met ontspannen ondernemen! Zonder dat je meteen hoeft te scheiden of te verhuizen. Dus voel je je wat ondergesneeuwd in je eigen bedrijf, ervaar je chaos en mis je de rust in je hoofd voor je creatieve plannen? Neem contact met me op voor een vrijblijvende kennismaking.

Heb je behoefte aan rust en focus in je bedrijf? 
Wil je nu eindelijk eens een realistische planning?