Praktisch sparring­partner

Ik help rust creëren in je hoofd & je bedrijf. Door voor jou aan de slag te gaan met ál die acties in en om je bedrijf. Zodat jij blijft doen waar jij het beste in bent.

Je werkt als coach, trainer, consultant, VA of therapeut en je vindt je vak top! 

Alleen heb je continue het gevoel dat je achter je eigen feiten aan loopt. Je hebt teveel te doen, je verliest je focus en overzicht heb je al helemaal niet meer… Dat snap ik!

Want grote kans dat je intussen overspoeld bent geraakt door alle dingen die je naast je eigenlijke vak moet doen. Door alle zaken waarover je moet beslissen en nadenken:

Ik help je hier heel graag bij!

Deze dingen zijn allemaal super herkenbaar voor de ondernemers waarmee ik werk. Ondernemen leer je niet op school en al helemaal niet hoe om te gaan met al die randsheit. Dat is precies mijn talent!

En dat levert jou rust, overzicht en focus op.

Hoe ziet die samenwerking als praktisch sparringpartner er praktisch uit?

Gedurende onze samenwerking ben ik er voor je. Ik ga letterlijk voor je aan de slag. We brengen samen de prioriteiten in kaart. We spreken een minimum of maximum aantal uren per week af dat ik voor je werk. 

Wat ik voor je ga doen, varieert van het vullen van je Asana. Online systemen op de juiste manier werkend krijgen. De inbox leegharken en ordenen. Bij jou passende sales&marketing optuigen. Kortom: alles waar jij hoofdpijn en stress van krijgt, vind ik leuk om te doen. En ga ik dan ook doen. 

Grote kans dat een VA in de nabije toekomst een aanvulling voor je is. Dan maak ik jou klaar voor delegeren en samenwerken enzo. En zorg ik  er ook voor dat de VA straks in een georganiseerd en gestructureerd ondernemersfundament terecht komt. Dus niet alleen maar sparren, van gedachten wisselen, nee: ik ga letterlijk voor je aan de slag!

“Ik kreeg duidelijkheid over waar de blinde vlekken in mijn bedrijf zaten op het gebied van mijn Ondernemersfundament. En nu dat helder is, heb ik ook veel ruimte in mijn hoofd. Ik raad elke ondernemer aan om Mira te bellen.”

rolinda-veldkamp-300x300

Rolinda Veldkamp
doumee.nl

“Mira is een ideale sparringpartner voor mij op het gebied van online marketing en lekker praktisch en concreet.

 Snel en to-the-point ook. En leuk ook!”

arjan-ter-linden-250x250

Arjan ter Linden
keyquest.nl

“Het met Mira samen werken heeft me veel opgeleverd! Ik heb nu niet alleen een stevige basis, ook heb ik een goed verdienmodel en aanbod.

 Hierdoor kan ik weer doorgroeien.”

Het is niet nodig (echt niet!) dat je al precies moet weten wat je nodig hebt! Dat gaan wij juist samen in een vrijblijvend gesprek onderzoeken. Klik hiernaast op de oranje knop. Dan zie je mijn online agenda en kun je meteen een Zoom-afspraak inplannen.

Los van alle acties in je bedrijf, moet je veel beslissingen nemen.

En dat vraagt veel van jou als ondernemer. Jij zit immers vol met plannen en zaken die je nog wil of moet doen. Dit samen sparren is altijd maatwerk. Ik kijk samen met jou in het kennismakingsgesprek naar wat er echt nodig is. 

Je hoort tijdens of kort na het gesprek wat ik denk dat het beste voor je kan werken. En hoe lang ik denk dat we samen nodig hebben.

Ook als ik denk dat ik niet de juiste persoon voor je ben, laat ik je dat weten.

Hieronder zie je wat voorbeelden van hoe deze samenwerking eruit kan zien.

Het is niet nodig dat jij nú al weet of dit iets voor je is. Of dat je iets anders nodig hebt.

Daarmee help ik je graag weg. Want als je nu al zou weten wat er nodig, zou je dat ook doen ;-).

Dus plan je gesprek in, ook of juist als je nog vragen en twijfels hebt. Klik hieronder op de button en plan jezelf in mijn agenda in. 

Dan treffen we elkaar via Zoom en gaan we samen overleggen of dit inderdaad dat is wat jij en je bedrijf nodig hebben.

Op die manier leren we elkaar ook beter kennen, wat erg handig is als je zo nauw gaat samenwerken.

Heb je voorafgaand nog vragen? Mail me via mira@mirasaia.nl of stuur me een appje via 06 48 44 3301.

“Tegen andere ondernemers die continue (te)veel te doen hebben of bijvoorbeeld nóg een bedrijf willen starten wil ik zeggen: Laat Mira je helpen! Door onze samenwerking is het gelukt om mijn tweede bedrijf te lanceren, de website was op tijd klaar en onze klanten waren geïnformeerd.”

ineke-groot-300x300

Ineke Hovius
solident.nl

“Het was fijn dat Mira de diepte in kon gaan en aangaf dat het slim was om even pas op de plaats maken. Dat ze zei: “Kijk naar wat je al hebt, wat daar beter kan en waar je kunt doorpakken/doorzetten.

Hoe fijn was het om erachter te komen dat het dus ook sneller en makkelijker kan.”

Marcel

Marcel Borst
ikstopwel.nl

“Mira biedt altijd ruimte en denkt mee en stelt ook positief kritische vragen waardoor je dieper komt. Alles in onze samenwerking zorgde voor ruimte in mijn hoofd en flow in mijn werkzaamheden. Daardoor heb ik daadwerkelijk de volgende stappen kunnen zetten in mijn bedrijf”. 

BTEKEN

Patricia Braat
bteken.nl

Ik word graag jouw praktisch sparringpartner!

Wat gaan we concreet doen, of beter gezegd: wat ga ik allemaal voor je doen?

Je gaat ontdekken hoe fijn het is dat er iemand is met wie jij kan sparren. Die jou ook praktisch laat zien hoe je meer ontspannen kunt ondernemen. 

Ik ga namelijk letterlijk voor je aan het werk! Zodat al jouw strategische keuzes geïmplementeerd worden. Zodat jouw prioriteiten helder zijn en blijven. Ik ga je ontzorgen en het zodanig regelen dat binnen een paar maanden alles, maar dan ook alles van jouw ondernemersfundament op zijn plek staat.

Ik stoom jou én je bedrijf klaar voor dat wat er nodig is om hierna te doen (en te laten).

Wil je ‘proeven’ van wat ik praktisch voor je kan betekenen? Kijk dan hieronder bij de Voorbeelden, hoe ik ook in 1 uur al iets voor jou kan doen.

Voorbeelden van hoe het praktisch sparren eruit kan zien.

Een HSP-coach vroeg zich af of ze door moest gaan met haar huidige VA, een nieuwe moest zoeken of het ‘gewoon weer alleen moest doen’. 

We zijn gestart met te kijken naar wat ze dit jaar graag wilde bereiken. Waar ze het meeste zin in had in combinatie met waar ze ontspannen omzet uit haalt.

In haar geval was dat bij bedrijven 1-op-1 trajecten aanbieden, een soort training-on-the-job. Ze is in haar vakgebied een veelgevraagde coach. Veel HR-mensen en managers kennen haar naam en schakelen haar graag in voor zichzelf of teamleden.

In de praktijk bleek het heel overzichtelijk te zijn wat voor regelwerk hieruit komt, omdat in de meeste gevallen de HR-afdeling dit regelt. De coach gaf door op welke dagen ze in het betreffende bedrijf kon zijn en daarna kreeg ze terugkoppeling over de afspraken.

Geen VA bij nodig dus. In elk geval niet dit jaar, met deze klanten en deze manier van werken.

Ze voelde zich enorm opgelucht en heeft meteen een afscheidsgesprek met haar VA ingepland. Waarover ik haar ook nog wat praktische tips mee gaf 😉

De investering voor deze sparsessie via Zoom is € 300,-, incl. een kwartier inchecken na een maand (excl btw.)

Een ondernemersduo zocht een VA om alles rondom hun groepsprogramma’s te gaan stroomlijnen. Tijdens het kennismakingsgesprek bleek dat er – kort door de bocht gezegd – aan de achterkant van hun bedrijf niet zoveel geregeld was.

Het bleek dus nodig dat iemand zoals ik het fundament zou gaan neerzetten. Zodat alles achter de schermen volgens bepaalde stappen en processen verloopt. En een VA daarna prima aan het bedrijf ‘gehangen’ kan worden. 

Ze moesten eerst met de billen bloot door hun hele ondernemersfundament te checken. Dat doe ik door middel van mijn zeer uitgebreide online checklist.

Op deze manier had hun bedrijf geen geheimen meer voor mij en kon ik letterlijk aan de slag.

Met het op orde maken van de mailfunnels, zodat de deelnemers vanzelf en op tijd de info kregen over hun programma.

Met het neerzetten van Asana, zodat hun samenwerking vlotter verloopt en zodat de VA ook een idee heeft waar ze moet starten. Want dat was ook precies wat mogelijk was, nadat ik 2 maanden voor en met ze aan het werk was geweest: een VA-match.

Een projectbegeleider, coach en trainer voor gemeentes kwam bij me met de vraag om meer rust, overzicht en tijd om te ‘herbronnen’ zoals ze in Vlaanderen zeggen.

We zijn gestart met de online workshop Checklist van het Ondernemersfundament. Dit maakt dat we alle 5 S’en van haar fundament in kaart brachten en glashelder kregen dat er niet alleen een behoefte lag op het gebied van meer of andere support, maar dat er ook naar de structuur van haar werkweek gekeken moest worden. En dat er e.e.a. op het gebied van haar sales&marketing nog beter kon.

In de 6 maanden samenwerken hebben we ervoor gezorgd dat haar grootste tijdslurper – de inbox – voor 80% door het team wordt gedaan. Ze is haar al bestaande support dus optimaal gaan inzetten met behulp van mij. Ik heb letterlijk de boel strak getrokken en er bijvoorbeeld voor gezorgd dat er veel meer standaard antwoorden al gegeven konden worden. 

Ik maakte ook een FAQ-pagina, zodat ook het team op haar beurt weer tijd bespaart in de inbox.

Daarnaast hebben we samen de planning voor na de zomer bekeken. Omdat ze graag meer rust en tijd heeft, zorgden we voor een overzichtelijke structuur in haar werkweek met minder fysieke trainingen waar zij zelf bij moet zijn.

Er lag ook een behoefte op sales&marketing gebied, namelijk haar doelgroep nog meer helder maken waarvoor je bij haar allemaal terecht kan. Dat heeft erin geresulteerd dat we de testimonial pagina hebben aangescherpt. En dat ze nu haar aanbod op haar eigen manier doet in de wekelijkse mail die ze aan de lijst stuurt. In plaats van op de manier die haar elders was aangeleerd maar niet echt bij haar paste.

Aan het eind van het half jaar heeft ze heel veel rust in haar agenda en dus ook in haar hoofd gekregen. Waardoor ze zich vaker op haar hobby – tangodansen – kan storten zonder het gevoel te hebben dat er nog mails op haar liggen te wachten (selfcare).

De aanmeldingen voor haar trainingen zijn gestegen, omdat haar marketing niet alleen beter bij haar past maar ook bij haar potentiële klanten.

Een trainer met een goedlopend trainingsinstituut vroeg me heel specifiek om hulp bij zijn sales&marketing. Hij wilde heel graag dat zijn trainingen altijd vol zouden zitten en gaf meteen aan dat hij het goed wilde aanpakken.

Tijdens de online workshop Checklist van je Ondernemersfundament bleek inderdaad dat er een aantal zaken op dat gebied aangepakt mochten worden, zoals met meer persoonlijke ‘stem’ bloggen en een nieuwe frisse website met de uitstraling van nu. Hij was realistisch in hoeveel tijd dit zou kosten én stond ervoor open om de juiste supporters tijdens dit proces aan te trekken.

Zo schakelden we mijn favoriete webbouwer in en een fotograaf waarbij hij zich op zijn gemak voelde. Omdat hij een hekel had aan zichzelf op foto’s zorgde voor wat stress tijdens dit proces en we konden samen fotografen uitzoeken met wie hij een persoonlijke klik had (selfcare).

Hij had een hoop te doen, want ‘even je hele site’ herschrijven is een grote klus. Dat viel mooi samen met zijn persoonlijke stem vinden met bloggen. Omdat ik dagelijks ook in zijn bedrijf aan het werk was, kon hij telkens met mijn feedback en input aan de slag.

Wat nodig was, was in elk geval een gestructureerde Asana, mijn favoriete online projectmanagement tool. We zijn namelijk gaan samenwerken met een Virtuele Assistent en een Techy VA.

Aan het eind van onze samenwerking zijn alle blogs en andere uitingen passend bij hem en wat hij wil uitstralen. Zijn potentiële klanten weten hem vaker en makkelijker te vinden omdat zijn website nu uitstraalt hoe hij in werkelijkheid is.

Zijn team staat op eigen benen en werkt soepel met hem samen. Alle overige online systemen die nog hickups vertoonden in het begin, zijn door de Techy VA up2date en werkend gemaakt. Ik kon met een gerust hart vertrekken 😉

Nogmaals, dit zijn voorbeelden. Waar jij en ik mee bezig gaan en hoeveel maanden we samen nodig hebben, is afhankelijk van waar je nu last van hebt in je bedrijf. En hangt ook samen met welke pijlers in jouw ondernemersfundament allemaal wel of geen aandacht nodig hebben.

Daarom maken we eerst kennis met elkaar. 

“Het samen bouwen aan mijn bedrijf bood orde in de creatieve chaos. Helderheid in wat ik doe en aanbied.

Mira bood me ook praktische tools. Aanrader!”

malanca-schut-100x100

Malanca Schut
metmalanca.nl

“Tegen ondernemers met eindeloze actielijsten en een vol ondernemershoofd zou ik zeggen: Laat Mira met je meewerken. Je verliest – zeker bij een eigen bedrijf – makkelijk het reële uit het oog.”

renie-bahlmann-100-100

Renie Bahlmann
moedigmens.nl

“Het samenwerken met Mira heeft me opgeleverd dat ik mijn avonden en weekenden weer terug heb. Ik laat beter los en doe minder zelf omdat ik veel meer durf te leunen op de 2 Virtuele Assistenten en 7 trainers met wie ik samenwerk.”

segio-van-der-pluijm-500x500

Sergio van der Pluijm
bewezeneffect.nl

Vaakgestelde vragen en het antwoord erop.

Ik heb al eens een training gevolgd om efficiënter te werken, wat is het verschil met dit?

Hopelijk heb je een manier geleerd die bij jou en jouw leven past. Grote kans echter dat je iets hebt geleerd wat niet helemaal past. Waardoor je nu nog steeds niet efficiënt werkt. En dus minder ontspannen bent dan je graag zou willen. Daarom bied ik maatwerk én praktische ondersteuning aan: We doen alleen wat écht bij jou past. Wat jou verder helpt.

 

Waarom bied je dit traject alleen 1-op-1 aan, niet in een groep?

Wil je je bedrijf zo inrichten dat het helemaal bij jou past én je een leger hoofd krijgt en houdt, dan vraagt dat ‘finetunen op de millimeter’. Ontspannen ondernemen werkt het beste als het op jouw manier gaat.

Wil je alles in en buiten je bedrijf écht goed regelen, dus de manier die specifiek bij jou past, dan moet je kijken naar wat er nodig is voor jou. En óók wat er niet meer nodig is. Jij en jouw bedrijf zijn uniek, daarom bied ik dit traject alleen 1-op-1 aan. Omdat ontspannen ondernemen echt voor iedereen anders is. En elke ondernemer andere dingen nodig heeft.

Mijn bedrijf is grotendeels op orde, wat kan jij dan verder voor mij doen?

De ervaring leert dat ondernemers vaak denken dat alles achter de schermen op orde is. Vaak ben je al zo gewend dat iets gaat zoals het gaat. Of dat je doet zoals je het doet, dat je niet in de gaten hebt, dat het makkelijker kan. Veel ondernemers die ik spreek weten ook niet meer zo goed wat dat nou precies is, ontspannen ondernemen. Want je hoort en ziet om je heen dat ondernemen vooral hard en veel werken is. Het tegendeel is waar.

Ik heb eerder geïnvesteerd in een ondernemers-/businesscoach, wat is hier anders aan?

Er zijn heel veel ondernemer- en businesscoaches die het beste met je voor je hebben. Zij leren jou echter – 9 van de 10 keer – de manier die zij ook weer hebben geleerd van iemand anders.

En dat stappenplan, die manier, die methode past niet bij iedereen. Die past alleen bij ondernemers die hetzelfde ondernemersprofiel hebben als zij zelf.

Er zijn echter meer ondernemers out there die het zogenaamde empowermentor-profiel hebben in plaats van het goeroe-profiel wat veel businesscoaches hebben. Als je een empowermentor ‘bent’, dan wil je werken met klanten die intrinsiek gemotiveerd zijn.

Dan wil je werken met mensen die voelen dat ze bij jou op de juiste plek zijn. Die wil je niet hoeven te verleiden met stappenplannen, grote beloftes en bizarre kortingen.

Ik werk daarom op maat. Om het helemaal af te stemmen op jou en wat jij wil bereiken met je bedrijf. Dus ook een stuk passende(r) marketing.

En natuurlijk pak ik dan ook alles rondom je marketing aan. Ik ga echt gericht kijken wat er nodig is bij welke pijler van jouw ondernemersfundament. Zodat het komt te staan als een huis en jij daarna alleen of met een VA verder kunt.

Mijn vraag staat er niet bij. Hoe kan ik die stellen?

Ik ben heel goed bereikbaar via Whatsapp: 06 48 44 33 01. Tik een berichtje of spreek iets in via de voice-app. Ook reageer ik in de regel snel op mail dus stuur je mailtje naar mira@mirasaia.nl. Ik antwoord meestal binnen een werkdag.

Hoe ziet het vrijblijvende kennismakings­gesprek eruit? De uitgebreide uitleg:

Er is alle tijd voor jouw en mijn vragen aan jou. Daarom plannen we hiervoor een uur in, zodat we voldoende tijd hebben om scherp te krijgen wat jouw vragen/uitdagingen precies zijn.

Samen bepalen we of deze vorm van samenwerken inderdaad is wat je nu nodig hebt. Als ik denk dat werken met mij de beste oplossing voor je is, zal ik dat aangeven. Dat zal ik ook doen als ik denk dat er iets anders voor jou en je bedrijf beter/slimmer is.

Na ons gesprek stuur ik je een voorstel toe per mail. Dan heb jij rustig de tijd om een beslissing te nemen. Je hoeft niet direct in het gesprek al te beslissen. Ik werk ook niet met bonussen of snelle beslisserskortingen enzovoorts. Je krijgt de tijd die jij nodig hebt.

Zodra je besluit om aan de slag te gaan, ontvang je binnen een paar dagen de voorbereidende vragen. Ook plannen we de eerste (online) bijeenkomst meteen in. En ga ik voor jou aan de slag!

“Mira helpt je knopen doorhakken en doet proactief voorstellen. Ze heeft een soort nuchterheid en combineert het met praktische tips. Die combinatie van verschillende niveaus en abstractheden is bijzonder fijn.”

yvonne-van-iersel-350x350

Yvonne van Iersel
stresslooswerken.nl

“Ik had een betrouwbare sparringpartner nodig, iemand die op praktisch niveau meedenkt. Iemand die nuchter en realistisch is. Vooral niet iemand die mij één of andere vage magische formule belooft met als resultaat een omzet met zes nullen. Dat was Mira.”

eveline-roux-500x500

Eveline Roux
adhdbijvrouwen.nl

“Tegen andere ondernemers zou ik zeggen: laat iemand zoals Mira met je ‘meelopen’. Ze kijkt van bovenaf met je mee, is heel praktisch ingesteld en dat maakt dat je de oplossing vindt voor waar je tegenaan loopt. ”

elisabeth-van-der-welle-300x300

Elisabeth van der Welle
dovaofficesupport.nl/

Wil je dat ik met jou contact opneem?

Laat dan hieronder je contactgegevens achter en ik neem binnen twee werkdagen contact met je op. Heb je alleen een (korte) vraag? Ook die kun je hier aan mij stellen, schrijf ‘m op bij Bericht.

Jouw contactgegevens gebruik ik alleen om contact met je op te nemen. Meer info? Bekijk mijn privacybeleid hier.