Uitbreiding van mijn
match-team
Ben jij de slimme, leuke, snelle, positieve VA die ik zoek?
Herken je je in het volgende?
- Je bent proactief
- Je houdt ervan om problemen op te lossen
- Je bent positief ingesteld
- Klantenservice is jouw middle name
- Je houdt van nieuwe dingen leren
- Je houdt ervan om dingen te regelen
- Je ontzorgt graag
- Mailings klaarzetten? Appeltje eitje!
- Je houdt ervan om social media in te plannen
- Een volle inbox elke dag? You love it!
- Je kan heel zelfstandig werken
- Je vindt het fijn om bij een online team te horen
Feest der herkenning? Dan kun je zomaar dé match zijn voor mijn match-team.
In het kort werkt het samenwerken met mij & team zo:
- Als ik je match met een ondernemer – ongeacht het aantal uren per week – ontvang ik voor 36 maanden een fee van 15% over de bruto omzet die je maakt met die klant.
- Je krijgt er support van mij & het hele match-team voor terug.
- Je krijgt ook toegang tot onze zeer waardevolle Whatsapp groep, onze maandelijkse online Mastermind met het team en elk jaar een gezellig uitje met z’n allen.
Skills en kennis die ik zoek in oktober 2024:
- Je bent bekend met Mailblue, Active Campaign en/of Autorespond.
- Je hebt al vaker met social media inplantools zoals Publer gewerkt.
- De gemiddelde shoppingcart kent geen geheimen voor je (zoals Plug&Pay of die van Autorespond).
- Je hebt zowel een helicopterview én bent sterk in details.
- Je hebt een ondernemersinstelling, dat wil zeggen: je bent altijd bereid net dat tandje harder en langer door te werken.
- Een volle inbox elke dag? Je draait je hand er niet voor om.
- Je houdt ervan om mee te denken over social media berichten en vindt het tof om hierin het voortouw te nemen. (*)
- Je kunt tegen chaos achter de schermen.
Voel je het kriebelen? Herken je je in alles? Zin om bij het team te komen?
Belangrijk voordat je reageert: jouw tarief is momenteel max € 55 excl. btw per uur. Uiteraard kun je – als we gaan samenwerken – je tarief op een gegeven moment gaan verhogen. Als je nu boven dit bedrag zit, heeft reageren helaas geen zin.
Uitzondering hierop: je bent (ook) een ‘bewezen’ goede Techy VA. Dan kan je uurtarief op maximaal € 70 excl. per uur liggen.
Als je iets voelt kriebelen, dan gaat het als volgt:
- Stuur een korte video via Whatsapp naar mij via 06 48 44 33 01. Stel jezelf kort voor. Vertel waarom je bij het team zou willen. Op deze manier krijg ik meteen een indruk van jou en je energie.
- Stuur ook je gegevens mee, zoals je voor- en achternaam, mailadres en website.
- Als het me aanspreekt, krijg je eerst het concept van de samenwerkingsovereenkomst, zodat je weet waar je eventueel in the end ja tegen zegt.
- Als je het concept ziet zitten, krijg je 2 uitgebreide online vragenlijsten om in te vullen. Let op: deze zijn intensief en kosten tijd! Dit is een heel bewuste stap in het proces.
- Als je antwoorden binnen zijn en ik ben blij met wat je laat zien, plannen we een Zoom gesprek in. Daar zit ook altijd iemand uit mijn team bij. Twee zien en horen immers meer dan één.
- Na dit gesprek hoor je binnen een half uur per telefoon of je wel of niet kunt aansluiten bij het match-team.
Veelgestelde vragen
Ik wil geen video opnemen, kan ik toch reageren?
Nee, helaas niet. Ik vind het belangrijk om een beeld te hebben van jou als persoon voordat ik je het concept contract en voordat we eventueel met elkaar in gesprek gaan.
Veel mensen vinden het spannend om een video op te nemen en dat is helemaal niet erg. Dat snap ik en ik zal je er niet op afrekenen als je een beetje zenuwachtig overkomt 😊.
O, en misschien ook wel handig om te weten: alleen ik zie je video. Niet het hele team ofzo 😉.
Waarom mag mijn uurtarief als reguliere VA niet meer dan € 55 per uur zijn?
De ondernemers die ik match aan VA’s zijn doorgaans op zoek naar iemand die vooral uitvoerend werk kan doen. Daar past geen tarief bij dat hoger is.
Waarom moet ik twee uitgebreide vragenlijsten invullen?
Door jouw antwoorden op deze vragen krijg ik een goed beeld van je kwaliteiten en skills als VA.
Richt jij je op een specifieke doelgroep klanten/opdrachtgevers? En zo ja, welke doelgroep is dat?
De groep ondernemers die ik van nature aantrek zijn dienstverleners, dus adviseurs, trainers, consultants, coaches, therapeuten enz.
Als je benieuwd bent wat voor mensen dat zijn, kun je kijken op https://mirasaia.nl/klantervaringen/. Daar staan ook de websites van (oud) klanten en dat laat een beetje zien welk type mens ik aantrek.
Werk ik met jou samen voor klanten of alleen?
Ik koppel klanten aan jou als VA maar de volledige verantwoordelijkheid voor het werk (de uitvoering) en samenwerking ligt bij jou. Jij maakt de detailafspraken met de klant.
Het komt weleens voor dat ik een VA verbind aan iemand met wie ik ook samenwerk als praktisch sparringpartner. Dan zullen we weleens ook in de dagelijkse praktijk met elkaar te maken hebben 😉.
Hou ik zeggenschap over bijvoorbeeld een samenwerking stopzetten of het verhogen van mijn uurtarief?
Ja, natuurlijk houd je zeggenschap. Je bent tenslotte zelfstandig ondernemer 🙂, ik ben eigenlijk ‘alleen maar’ de bemiddelaar.
De overeenkomst voor de samenwerking tussen jou en mij zit zo in elkaar dat je mij écht alleen een fee betaalt voor de uren die je daadwerkelijk hebt gewerkt (en betaald hebt gekregen) bij klanten die je via mij hebt gekregen.
Je bent op elk moment vrij om te stoppen met werken bij een klant. Echter gaan we er natuurlijk vanuit dat je dit professioneel en in overleg met mij én met de klant doet, mocht het gebeuren. En we horen het natuurlijk graag van je, zodat we goed weten wat je beschikbaarheid is voor eventuele nieuwe klanten.
Op hoeveel uur beschikbaarheid wordt gerekend en is dit een vast aantal uren?
Voor mij is het fijn als ik weet hoeveel uur je per week je zou willen en kunnen werken. Dus heb je nu klanten voor 26 uur per week en wil je naar 32, dan heb je nog 6 uur beschikbaar voor matching.
Heb je 6 uur ‘over’ dan zal ik je niet verbinden aan prospects die meer dan 6 uur nodig hebben. Dat is logischerwijs een momentopname, dus als er iets verandert hoor ik dat graag.
Je bent volledig vrij om je eigen marketing te doen en zelf overeenkomsten te sluiten met klanten, maar ik vind het prettig als je het mij wel laat weten als er iets in je beschikbaarheid verandert.
Wat nu als ik zelf met een klant in contact kom die ook toevallig bij jou in de database zit? Heeft dat nog bepaalde gevolgen?
Nee hoor, dit heeft geen consequenties.
Is er een indicatie te geven hoe snel er een goede match is tussen de VA, in dit geval ikzelf, en een klant die in jouw database zit? Dus hoe snel is er kans op werk via jou?
Geen enkel zinnig woord kan ik daar over zeggen, ook al doe ik dit nu sinds 2011. Soms heeft iemand letterlijk het contract amper ondertekend en vindt er al een kennismakingsgesprek plaats. Er zijn ook mensen met wie ik na een jaar het ‘exit-gesprek’ voer omdat er gewoon niemand was waarvan ik dacht dat dat echt iets voor hem/haar zou zijn. En dus van alles er tussenin.
Als ik na 3 jaar nog steeds voor een klant werk, wordt hij/zij dan “mijn” klant en ben jij uit beeld? Of koppel je hem/haar aan een ander zodat je je fee behoudt?
Deze klant blijft jouw klant en ik verdwijn helemaal uit beeld.
Kan ik mijn eigen aanbod/urenpakketten oid gebruiken?
Als ik na het ontvangen van je video en de ingevulde vragenlijsten denk dat je een goede aanvulling voor mij match-team zou kunnen zijn, ga ik graag met je in gesprek om kennis te maken.
In dat gesprek hoor ik meer over jouw manier van dienstverlening en over de dingen die je het aller, állerleukst vindt om te doen.
Ik doe mijn best om klanten aan je te koppelen die op zoek zijn naar dat wat jij het liefst biedt. Dat sluit dus hopelijk aan op jouw eigen aanbod.
Wat betreft pakketten en/of strippenkaarten: sommige VA’s uit mijn team werken er wel mee, anderen bewust niet.
Stel: je maakt een website voor een ondernemer die ik aan je heb voorgesteld. Dat is dan niet uurtje-factuurtje, maar een pakket. Je betaalt mij dan 15% van elke factuur die je stuurt, ook als het om een pakket gaat.
Als je met strippenkaarten werkt, kan je dat ook op die manier doen.
36 maanden contract voelt wel lang, waarom heb je daarvoor gekozen?
Ik kan me voorstellen dat het best lang voelt, die 36 maanden.
Zoals je waarschijnlijk weet vraagt goede marketing, verkoop en acquisitie veel tijd, energie en werk. Dat werk neem ik allemaal van je over.
Het andere voordeel van samenwerken met mij en het match-team is daarnaast dat ik het kaf van het koren scheid, waardoor je alleen in gesprek gaat met ondernemers die serieus zijn over het samenwerken met een VA. Ondernemers die er echt al aan toe zijn, waardoor jij alleen nog maar het kennismakingsgesprek hoeft te voeren.
Daarnaast doe ik ook een voorselectie qua match op het gebied van persoonlijkheid. Waardoor je minder snel in de situatie komt dat je na één week werken voor een ondernemer merkt dat het toch niks voor je is.
Je kunt je tijd dus gebruiken met dat wat je écht leuk vindt: klanten helpen en ondersteunen om hun bedrijf succesvoller te maken.
De looptijd van 36 maanden heeft er ook mee te maken dat ik streef naar het verbinden van mensen die een langdurige samenwerking aan kunnen gaan.
Ga ik zelf met de klant in onderhandeling over het uurtarief?
Je uurtarief heb je vooraf bepaald en aan mij doorgegeven. Dat is ook wat ik zal doorgeven aan de klant. Als je tussendoor je tarief verhoogt, doe je dat door dat keurig en bijtijds aan je klant(en) door te geven. En aan mij zodat ik dat weer kan bijwerken in het schema. En kan doorgeven bij een eventuele nieuwe match.
Als ik zelf een klant vind, moet ik dan ook aan jou die fee betalen?
Nee natuurlijk niet, die heb je immers zelf ‘gevonden’! Je bent volledig vrij om je eigen marketing te doen en zelf overeenkomsten te sluiten met klanten. Juist heel cool als je zelf klanten vindt. Ik vind het wel prettig als je het laat weten i.v.m. het aantal uren dat je beschikbaar bent om gematcht te worden.
Als ik in de zomervakantie drie weken vrij ben, blijft de teller t.a.v. de 36 maanden dan stil staan?
Nee, het gaat gewoon om een periode van 3 jaar. Er gaan geen tellers aan of uit. Wel als er bijvoorbeeld wordt besloten dat je stopt met een klant (om whatever reason) en je na 2 maanden weer met die klant gaat werken. Dan gaat de teller vanaf 0 weer aan (dus de 3jaarstermijn gaat in)
In welk tempo verloopt dit proces? Als ik ja zeg tegen de overeenkomst dan moet ik eerst de vragenlijsten invullen en er komt nog een Zoom gesprek met jou. Hoeveel tijd neemt zoiets ongeveer in beslag?
Als je ja zegt tegen het concept-contract krijg je de vragenlijsten en die hebben een deadline van 2 werkdagen. Daarna neem ik meestal 2 werkdagen de tijd om je antwoorden te bekijken.
Vervolgens ga je misschien door voor een gesprek: dat vindt meestal – afhankelijk van jouw en mijn agenda – binnen een week plaats.
Mijn vraag staat er niet bij. Hoe kan ik die stellen?
Geen enkele vraag vind ik gek, geen enkele vraag is teveel. Dus stel die vraag! Dat kan door mij te mailen via mira@mirasaia.nl.
Als je liever wat inspreekt via een voice-whatsapp, kan dat via 06 48 44 33 01.
Ik geef vaak antwoord op dezelfde werkdag en anders zeker de dag daarna.
(*) Wat ik zoek m.b.t. social media c.q. wat in de praktijk bij mijn klanten voorkomt, is dat ze zelf van alles al hebben liggen wat gepost kan worden.
Dus je hoeft niet supercreatief te zijn als in: dat blogs van scratch bodem gaat verzinnen. Je helpt de (drukke) ondernemer op weg met dit soort voorstellen. Je hebt heel veel aan ChatGPT in dit soort gevallen :-). Op deze manier hoeft je klant alleen nog maar jouw output na te kijken en vervolgens kun jij het m.b.v. bijv Publer inplannen.
Het is dus niet zo dat ik een social media expert zoek, die heb ik al in mijn team 🙂 en daarbij is dat écht een ander vak.
Lijkt het je wat om in het match-team te komen?
> Stuur een korte video via Whatsapp naar mij via 06 48 44 33 01.
> Stel jezelf kort voor.
> Vertel waarom je bij het team zou willen.
> Stuur ook je gegevens mee, zoals je voor- en achternaam, mailadres en website.
Wie weet tot snel!