Je hebt bij alles in je bedrijf het gevoel dat het de hoogste prioriteit heeft. En telkens verloopt je werkdag op dezelfde manier: je klapt je laptop open, begint met datgene waar je écht het idee van hebt dat dat nu eerst moet, maar voordat je daarmee klaar bent, denk je aan die andere klus, die eigenlijk nog belangrijker is. Om je vervolgens daar op te storten.
Prioriteiten stellen is niet je ding. Hoe komt dat toch? Want je neemt je telkens voor nu echt eerst even rustig te beslissen wat de hoogste prio heeft en dat dan te doen.
Herkenbaar? Dan is de kans groot dat je ‘gewoon een ondernemer’ bent. Veel ondernemers hebben moeite met het stellen van prioriteiten omdat ze een vol hoofd hebben. Vol met leuke ideeën en plannen en het ene idee lijkt belangrijker dan het andere tot het volgende idee zich aandient.
Jouw volle hoofd is een typisch ondernemersdingetje en weet dat je niet de enige bent. Alle ondernemers hebben dat. En daarom is het zo fijn dat je af en toe iemand laat meekijken naar wat écht belangrijk is voor jou en je bedrijf. Die persoon kan je Virtuele Assistent zijn of een andere ondernemer. Ook ik kan als “Meedenker” van een afstandje met je meekijken en meedenken.
Samen je volle hoofd leger maken zodat je daarna weer weet wat je écht wil doen 🙂