Ik werk met klanten die vaak – net als ik – iets succesvols uitstralen. Dat is natuurlijk supermooi, maar de ‘keerzijde’ is soms dat potentiële klanten denken dat we het heel druk hebben. Dat we voor hen geen tijd hebben. En/of dat we ‘te duur’ zijn. Waardoor de prospect in kwestie geen contact legt én blijft doormodderen met zijn of haar probleem. Zonde!
Daarom laat ik vaak zien in mijn berichten dat ik tijd en ruimte heb. En af en toe benader ik mensen rechtstreeks zelf. Gister werkte ik daardoor samen met een supertoffe coach/trainer die zei dat ze zo blij was dat ik haar benaderd had. Vorig jaar had ik namelijk echt geen tijd of ruimte voor nieuwe klanten maar nu ik op een andere manier werk wél. Wij allebei blij dat we dus met elkaar aan de slag konden!
Mijn klant had gister gehoord dat er een grote klus sneller stopte dan ze dacht, dus hebben we samen een leuke oproep gedaan hier en aan haar lijst gestuurd. Het resultaat was dat er letterlijk binnen 3 uur een doorverwijzing kwam én een manager die haar mailde dat ze graag in gesprek gaat over de mogelijkheden.
Wat mij betreft dus ijzersterk om af en toe helder aan te geven dat je tijd, ruimte en zin hebt! (En ja, dat heb ik ook hahaha).
Foto © Volker de Regt