Martin klopte bij mij aan omdat hij veel weerstand had op het online zoeken naar cliënten. Hij heeft een praktijk voor hypnotherapie en wilde met mij zoeken naar mogelijkheden om zijn bedrijf te laten groeien, zonder dat hij bijzonder actief moest zijn op Facebook, Insta of LinkedIn.
“Ik wist dat Mira mij zou begrijpen, omdat ze al eerder met therapeuten heeft gewerkt en omdat ze een les gaf over marketing op mijn therapeutenopleiding. Tijdens onze eerste afspraak wees ze me er meteen op dat ik al wel aan marketing doe, omdat ik bijvoorbeeld mijn folder had gedeeld met de huisartsenpraktijk. Ook spreek ik met veel mensen die ik ontmoet over mijn werk – als dat zo uitkomt natuurlijk. Nooit me gerealiseerd dat dat ook marketing is.”
We bespraken samen welke social media platforms bij hem passen en daarom maakten we zijn LI-profiel up to date. Het ging niet alleen over de pijler Sales & Marketing, Martin ontdekte ook dat het slim was om tijd in te plannen om over zijn bedrijf na te denken en niet alleen maar met cliënten aan het werk te zijn: “Mijn eyeopener was dat je niet alleen werkt IN je bedrijf maar ook AAN je bedrijf.”
De pijler structuur zorgde dus voor meer focustijd en last but not least zei hij – na het half jaar coaching: “Samen online werken met Mira via Zoom, het contact met haar andere klanten tijdens de online bouwochtenden, de opdrachten die ik moest doen én de vele tips en trucs hebben me meer rust en vertrouwen gebracht!”
Die laatste twee zorgen vanzelf voor een wat meer leger ondernemershoofd, wat maakt dat Martin heel goed kan voelen waar zijn (fysieke) grenzen liggen en wat hij wel en niet wilt doen in zijn praktijk. Kortom, zijn ondernemersfundament zorgt voor een ontspannen ondernemer, die een hoop mensen helpt met zijn therapiepraktijk!
(*) Martin is niet zijn echte naam