Herken je dit, ondernemer? Dat je elke dag je laptop opent en je niet precies weet waar te beginnen? Of dat je Virtueel Assistent (VA) telkens aan je vraagt wat er nog te doen is?
Je tuurt weer naar die eindeloze to-do lijst, naar die warboel aan acties. En je weet het antwoord niet… Je VA helpt jou soms – geheel per ongeluk – meer in de stress dan uit de stress.
En intussen komt er alleen maar meer op je lijstje te staan in plaats van minder. In de praktijk voer je er weinig tot niets van uit. Want waar kun je je het beste op focussen?
Dus ga je aan de slag met elk nieuw idee wat in je opkomt – en dat zijn er meestal nogal wat! En zo wordt je lijst weer langer en weet je VA helemaal niet meer waar ze aan toe is en welk werk voorrang heeft.
Als je je hierin herkent, dan kan het handig zijn afstand te nemen van je bedrijf. Dat kan zoiets simpels zijn als een wandeling te gaan maken en dat het liefst met je VA.
Neem een notitieboekje mee voor de dingen die je vast wil leggen, maar ga vooral samen kijken naar wat de komende 2 maanden écht belangrijk is in combinatie met waar jij zin in hebt. Dan volgt de geordende to do lijst en zelfs misschien die digitale agenda vanzelf!