Leestijd: < 1

M’n vader spreekt nog steeds beroerd Nederlands

Mijn vader (bouwjaar 1941) woont al bijna 60 jaar in Nederland.

Hij werkte hard, bouwde een gezin, leerde de regels, betaalde belasting.

Zijn Nederlands?

Nog steeds beroerd.

Hij zegt dingen als: “Make die skoene skoon.”

Ik weet wat hij bedoelt.

Maar als je hem niet kent, denk je: wat zegt hij nou?

(Maak je schoenen schoon – wat óf kan betekenen: veeg je voeten

óf: pak de schoensmeer en poets ze.)

Voor nieuwe mensen: charmant.

Voor mensen die hem al jaren kennen: soms frustrerend.

Want hoe goed je intentie ook is, als je boodschap niet aankomt,

ontstaat er miscommunicatie.

Ik zie het bij ondernemers op twee fronten:

1. In hun marketing.

Ze wíllen helder zijn.

Maar ze praten over ‘transformatie’, ‘krachtig leiderschap’

of ‘je volle potentieel’.

Niemand weet eigenlijk wat dat betekent.

Gevolg: geen reacties. Geen klanten. Geen klik.

2. In de samenwerking met hun VA.

Ze denken: ik heb het toch gezegd?

Maar de VA hoort iets anders.

Of begint enthousiast aan een taak zonder echt te snappen wat de bedoeling was.

Of laat iets liggen wat jij allang af had verwacht.

Goede communicatie is geen luxe.

Het is het verschil tussen grip en frustratie.

Tussen: “het loopt” en “ik doe alles alsnog zelf.”

En nee, je hoeft geen perfecte communicatiegids te worden.

Maar als je merkt dat het schuurt, dat mensen je niet volgen,

je support niet begrijpt, of je boodschap niet landt…

Lees dan eens mijn boek “De ontspannen ondernemer – rust in je hoofd en je bedrijf”.

Nu voor bijna kraties (*) op je bureau en te bestellen via deze link: mirasaia.nl/boek

(*) Zo spreekt mijn vader gratis uit 😉

De volgende stap kan zijn: lees mijn boek “De ontspannen ondernemer – rust in je hoofd en je bedrijf”

Je leest o.a. in dit boek:
✓ Hoe je meer tijd en ruimte krijgt, zodat je je beste ideeën eindelijk kunt uitvoeren.
✓ Wat een Ondernemersfundament nou eigenlijk is, welke pijlers je nodig hebt en hoe je dat zelf al kunt gaan neerzetten
✓ Hoe je de juiste mensen vindt om je te ondersteunen, zodat jij je kan focussen op wat er echt toe doet.
✓ Hoe je aan marketing kan gaan doen die wél bij jou past.