Leestijd: 2 minuten

Klantverhaal Support – je eigen gebruiksaanwijzing

Sandra (niet haar echte naam) werkt met mij samen in het Bouw een stevig Ondernemersfundament programma. De focus ligt op 2 van de 5 S’en van haar fundament: Support en Sales&Marketing. Sandra heeft haar Structuur, Selfcare en Systemen als adhd-coach al goed op orde.

“Omdat ik maar 20 uur per week werk vanwege mijn gezinsleven, wilde ik graag een VA die me praktisch werk uit handen kon nemen. Mira matchte mij aan Lies (niet haar echte naam) en ik voelde een klik met haar. Dus de samenwerking startte meteen voortvarend.”

Ik raadde Sandra aan met Asana te gaan werken: de online tool waarmee je je eigen to do’s overzichtelijk noteert en waarmee je ook heel makkelijk taken kunt overdragen aan je VA zonder dat er heen en weer gemaild hoeft te worden. Er was al een online agenda dus de VA kon meteen het inplannen van afspraken overnemen.

“Ik deed de aanname dat Lies mijn manier van denken zou begrijpen. Omdat ik in het verleden zelf secretaresse ben geweest én vanwege mijn ADHD heel gestructureerd te werk ga, wil ik graag dat mijn agenda er op een bepaalde manier uitziet: als er ruimte is gereserveerd voor een eventuele klant-afspraak, haal ik de opties meteen uit mijn agenda, zodra de afspraak definitief is. Dat deed Lies niet en ik was over de zeik.”

Uit ervaring weet ik dat dit een typisch gevalletje ‘ontbrekende communicatie’ is. Sandra heeft niet verteld aan Lies hoe belangrijk het voor haar is dat de optie-afspraken meteen uit de agenda verdwijnen zodra een afspraak definitief is. Als je dit soort dingen zoveel als mogelijk vertelt, helpt dat enorm in de samenwerking. Je bent je als ondernemer vaak niet zo bewust van je eigen (on)hebbelijkheden, maar ze komen glashelder naar voren als je met iemand gaat samenwerken.

“Mira legde dit aan me uit en het kwartje viel meteen. Dit had ik inderdaad niet duidelijk gemaakt. Ook had ik ervoor gekozen om Lies aan het werk te zetten in plaats van elke week een call samen in te plannen om het onder andere over dit soort ‘kleinigheidjes’ te hebben. Vanaf toen zijn Lies en ik dat gaan doen. En werd mijn gebruiksaanwijzing so to speak heel inzichtelijk voor haar.”

Op de juiste manier werken met je Virtuele Assistent of andere Supporters in je bedrijf, is soms een hele kunst. Wil jij jezelf beter leren kennen of beter gezegd: Jouw eigen gebruiksaanwijzing glashelder hebben en weten hoe je goed met je Support omgaat? Ik help je er graag bij in de vorm van mijn maatwerkprogramma Bouw een stevig Ondernemersfundament programma. Neem gerust contact met mij op voor een vrijblijvend intakegesprek.

Wil je weten hoe ik jou kan helpen?
Plan dan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in.

De beste manier om erachter te komen of en hoe ik je kan helpen is door samen in gesprek te gaan.
Dat doe ik bij voorkeur via Zoom omdat we elkaar dan ook even aan kunnen kijken. Omdat ik vaak voor of met een klant aan het werk ben, is het fijn als we een afspraak inplannen.

Je kunt je gegevens via het formulier hier achterlaten. Of je appt me op (+31 (0)6 48 44 33 01) of mailt naar mira@mirasaia.nl. Ik reageer meestal binnen 2 werkdagen. Graag tot snel!

Jouw contactgegevens gebruik ik alleen om contact met je op te nemen. Meer info? Bekijk mijn privacybeleid hier.