In jouw laptop zwerft en zweeft er van alles: mappen, foto’s documenten… Je vindt niet zomaar alles, tenzij je de zoekfunctie gebruikt. Werkt natuurlijk wel, maar je vindt het bloedirritant. Want niet alleen jij besteedt hier je kostbare tijd aan, ook jouw VA kan niet altijd alles zomaar vinden. Je krijgt er stress van, want jeetje het is zoveel en zo warrig. Dus ga je gewoon weer door met zoeken tot je een ons weegt… Herkenbaar?
Dan heb je een van de 5 S’en van jouw Ondernemersfundament niet op orde, in dit geval je structuur. Wil je als ondernemer ontspannen ondernemen, dan is het belangrijk dat je basis, je fundament, stevig staat. Dat fundament bestaat uit deze pijlers: Structuur, Selfcare, Support, Systemen en Sales en Marketing.
Als je toe bent aan overzicht en structuur, kan het heel behulpzaam zijn jouw Support, dus je VA, hierbij in te schakelen. Juist omdat zij als relatieve buitenstaander niet zoveel gedachten en gevoelens heeft bij jouw online mappen (de ‘zooi’, zoals jij het misschien noemt), zal je zien dat het binnen no time een overzichtelijk geheel is.
Als je liever zicht houdt op de mappen en dit proces, kun je het samen doen.
Ga je liever zelf aan de slag? Maak dan als eerste de map Archief aan: daarin pleur je lekker alles waarvan je zo 1-2-3 niet weet wat je ermee moet of als je iets nog niet durft weg te gooien. Ruimt lekker op joh!
En heb je nog geen VA die jou hierbij zou kunnen helpen? Ik match je graag gratis aan een goeie. Meer informatie en hoe dit werkt lees je hier: https://mirasaia.nl/mira-matcht/