Leestijd: 2 minuten

En toen wassie stuk

Alles in je bedrijf staat “aan”:
De klanten, de afspraken, de ideeën, de to-dolijst.
Maar jij ziet het niet meer scherp.

Het voelt alsof je in een cockpit zit waar alle lampjes branden,
maar je de meters niet meer kunt lezen.

Dat had ik dus pas met mijn telefoon.
Vol op zijn buik gevallen, scherm compleet aan gruzelementen,
nix werkte meer.

Eén ding deed het wél: mijn ochtendalarm (4.55u).
Keihard.
Steeds weer.

Ik kon niets zien, niet op “uit” tikken, geen instellingen aanpassen.
Alleen maar dat geluid.

En dat is precies het probleem als je bedrijf zo draait:
Je bent druk bezig. Je doet van alles.
Maar je kunt de informatie die je nodig hebt niet goed lezen.
Dus los je vooral de herrie op, in plaats van de oorzaak.

Dat kost je veel meer dan je denkt.
Want je schuift belangrijke beslissingen voor je uit.
Waardoor je er eindeloos lang over na blijft denken (verloren tijd).

Je mist kansen omdat je ze niet op tijd ziet,
waardoor je potentiële klanten niet kunt helpen
(en dat terwijl je dat het liefste doet: mensen vooruit helpen).

Je brandt op omdat je met alles wat urgent lijkt aan de slag gaat,
terwijl dat maar weinig oplevert.
Geen omzet en vaak ook geen blije energie.

Toen ik mijn telefoon liet vallen, kon ik ‘m gewoon vervangen.
In je bedrijf gaat dat niet.
Je moet de boel repareren terwijl je doorwerkt.

En dat zou kunnen. Als je tijd hebt. Als je weet wat er moet gebeuren.
Als je daar gefocust aan kan werken.
Maar da is nie.
Daar is mijn sparsessie voor, iets voor jou?
mirasaia.nl/sparsessie

PS Ik sloot mijn telefoon aan op mijn laptop in de hoop dat ik ‘m zo kon uitzetten.
Dat was helaas niet zo. Wel zag ik dat de batterij nog maar 7% had en dat het dus
een kwestie was van wachten totdat de batterij het zou begeven.
Tot die tijd lag de gsm buiten, diep weggestopt in een plantenpot.