Leestijd: < 1

De prijs van aandacht

Dat stille spanningsveld waar bijna elke coach vroeg of laat mee te maken krijgt, vind ik fascinerend: Hoe blijf je trouw aan je vak, als het verdienmodel steeds harder roept?

Na de kerst valt de nieuwste Tijdschrift voor Coaching op de mat. Thema: Ethiek. Ik sta erin en mijn artikel heet De prijs van aandacht.

In de zomer werd ik door één van de redactieleden benaderd naar aanleiding van deze post: https://mirasaia.nl/high-ticket-low-touch/

We hebben de coachingswereld de afgelopen jaren volwassen zien worden. Professioneler. Zakelijker. En duurder.

Woorden als premium, high-end, exclusief kwamen op. Klinkt mooi, maar ik denk dat klanten geen extra module nodig hebben. Wél een mens die luistert.

Mijn artikel gaat over wat er gebeurt als een vak – dat ooit ging over nabijheid – langzaam wordt ingekapseld door marketing.

De vraag is dan: Voor wie werk je eigenlijk? Voor de groei van je klant, of voor de groei van je omzet?

Het antwoord op die vraag bepaalt uiteindelijk de waarde van je werk. Niet de prijs.

(En jaaaa, het is een eer dat ik erin sta. Maar belangrijker vind ik dat we dit gesprek voeren.)

Regelmatig een tof bericht in je inbox, waar je écht wat aan hebt.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Natuurlijk ga ik zorgvuldig om met je gegevens. Meer info? Bekijk mijn privacybeleid hier.