Leestijd: < 1

Welk kanaal heeft jouw voorkeur?

Met elk nieuw mens die je toevoegt aan je bedrijf, of de samenwerking nou eenmalig is of langdurig van aard, zal je moeten communiceren.

Dit zijn jouw Supporters die iets voor jou en je bedrijf gaan doen. Bijvoorbeeld een grafisch ontwerper, een fotograaf, een Virtueel Assistant, een webbouwer enzovoorts.

Grote kans dat ze allemaal hun eigen voorkeurskanaal hebben waar het om communiceren gaat. Maak daarom samen duidelijke afspraken over hoe en wanneer je welk communicatiekanaal gebruikt.

In de praktijk zie ik dat er van alles door elkaar heen loopt: er wordt geappt, gezoomd, gebeld. Er worden halve taken in Asana of in Trello gezet en natuurlijk van alles over en weer gemaild: dit is vragen om problemen en tijdsverlies van alle partijen!

Zorg er dus voor dat je duidelijke afspraken maakt. En noteer voor jezelf goed met wie je via welk kanaal communiceert. Ik raad je aan zoveel als mogelijk 1 kanaal te kiezen, kan jij je niet vergissen.

De volgende stap kan zijn: lees mijn boek “De ontspannen ondernemer – rust in je hoofd en je bedrijf”

Je leest o.a. in dit boek:
✓ Hoe je meer tijd en ruimte krijgt, zodat je je beste ideeën eindelijk kunt uitvoeren.
✓ Wat een Ondernemersfundament nou eigenlijk is, welke pijlers je nodig hebt en hoe je dat zelf al kunt gaan neerzetten
✓ Hoe je de juiste mensen vindt om je te ondersteunen, zodat jij je kan focussen op wat er echt toe doet.
✓ Hoe je aan marketing kan gaan doen die wél bij jou past.