Regelmatig krijg ik vragen van klanten over hun inbox. Ondernemers die niet weten wat ze met sommige mails aan moeten. Die de weg kwijtraken in hun eigen mailbox. Ik geef je daarom graag twee tips.
Deze tips zijn ook voor jou als je een VA hebt die jouw inbox doet of gaat overnemen. Deel ze gerust met collega-ondernemers, in je team of met iedereen die weleens zuchtend naar zijn of haar mailtjes zit te staren en niet weet wat te doen.
Tip 1) Heb je twijfels over de inhoud van je mail? Laat de mail liggen (stuur desnoods een mailtje dat je er later op terug komt). OF vraag jouw VA mee te kijken. Twee zien meer dan een. En bij twijfel is het devies; niet doen.
Tip 2) Het helpt enorm om je mail even hardop voor te lezen. Je hoort dan welke zinnen wel en niet lekker lopen. Je hoofd werkt zo: als jij mailt, hoor jij jezelf het zeggen. Met de juiste intonatie en klank. De ontvanger hoort jou niet, heeft jou misschien überhaupt nog nooit horen praten. Die leest alleen de woorden. Dus leef je in in de ontvanger en luister kritisch naar wat je net hebt voorgelezen.
Ik ben benieuwd of deze tips jou ook helpen om makkelijker je mail weg te werken. Laat je het me weten?
P.S. Het is natuurlijk mijn eigen ervaring en mijn mening/visie. Volg deze tips dus alsjeblieft niet klakkeloos op als je er niet achter kunt staan. Of als het niet bij jou en jouw bedrijf past.