Je opent je inbox en de moed zakt je alweer in de schoenen; zoveel mailtjes die jouw aandacht nodig hebben pff. Je weet intussen ook niet meer zeker of je nou wel of niet definitief een ja hebt gekregen op die ene offerte. En al die nieuwsbrieven, je leest ze niet eens! (Want waar haal je de tijd vandaan…)
Herkenbaar? Dan heb je geen systeem in je inbox. Of je systeem is niet op orde.
Wil je als ondernemer succesvol zijn, dan is het belangrijk dat jouw Ondernemersfundament op orde is. Dat klinkt heel gewichtig maar het is gewoon jouw bedrijfsbasis. Die bestaat uit 4 S’en: Structuur, Sales & marketing, Systemen en Support.
Zo zorgt een een systeem in je inbox ervoor dat je mails niet dubbel of zelfs vaker dan twee keer leest. Het zorgt ervoor dat – op het moment dat jij je inbox doet – je meteen je mails afhandelt. En dat je in de map ‘wachten op’ precies ziet op bijvoorbeeld welke offerte je nog zit te wachten.
Heb je last van een volle, onoverzichtelijke inbox dan wordt het dus tijd een inbox systeem te creëren en te handhaven. En nee, dat betekent niet nog meer mapjes, integendeel! De eerste stap is de map ‘wachten op’ te maken waarin je alle mailtjes zet waarop je op antwoord wacht. En die 2 keer per week te bekijken en waar nodig mensen te rappelleren. Meer niet.