Praktisch sparren én aanpakken

Voor als je klaar bent met alles in je eentje doen, bedenken en beslissen

Je werkt als trainer, coach of adviseur en je vindt je werk supergaaf! 

Alleen loop je constant achter je eigen feiten aan, je hebt zoveel te doen.  

Je hebt behoefte aan rust, overzicht en tegelijkertijd moet er altijd heel veel gebeuren om al jouw klanten te helpen. 

Ik help je hier heel graag bij!

Deze dingen zijn allemaal super herkenbaar voor de ondernemers waarmee ik werk. Ondernemen leer je niet op school. En je leert daar ook meestal niet hoe je een team delegeert (in plaats van controleert…)

Als wij gaan samenwerkern, levert jou dat rust, overzicht en focus op.

Hoe ziet die samenwerking als sparringpartner en aanpakker er praktisch uit?

We starten met het in kaart brengen van jouw bedrijf met behulp van de checklist van jouw ondernemersfundament. Dat vormt de basis van onze samenwerking.

Daarna kijken we wat er nodig is dat ik ga oppakken de komende maanden. Ook ga ik bijvoorbeeld met je team aan de slag, zodat we allemaal jou optimaal gaan ondersteunen. En jij je kunt (blijven) focussen op je klanten.

“Soms heb je even geen zin om de leider te zijn en dan is Mira er! 

Mira heeft me écht ontzorgd, waardoor ik o.a. voor het eerst in jaren zonder laptop op vakantie kon.”

Maartje-Blijleven-fotocredits_Marinke_Davelaar_Photography-3

Maartje Blijleven
welovecommunities.nl

“Mira overziet heel veel. Ze is niet alleen scherp in wat er allemaal gebeurt in mijn bedrijf, maar ze pikt ook signalen op van dingen waar ik iets mee moet en die ik misschien niet doorheb. Iedereen loopt met Mira weg.”

AartJan03

Aartjan van Erkel
schrijvenvoorinternet.nl

“Mira neemt je werk uit handen waarvan je niet eens door had dat het je in de weg zit bij de ontwikkeling van je bedrijf. Ze weet jou en je bedrijf zowel online als offline in jouw persoonlijke stijl te vertegenwoordigen terwijl ze toch zichzelf blijft.”

Linda

Linda Spaanbroek
shiftacademy.nl

Het is niet nodig (echt niet!) dat je al precies moet weten of dit is wat je nodig hebt. Dat gaan wij samen in een vrijblijvend gesprek onderzoeken. Klik hiernaast op de oranje knop. Dan zie je mijn online agenda en kun je meteen een Zoom-afspraak inplannen.

Wat doe ik voor jou:

  • Ik ben verantwoordelijk voor de creatie, implementatie en het beheer van systemen die jouw bedrijf vereenvoudigen.

  • Een vertrouwde partner die jouw ideeën omzet in een georganiseerde aanpak. (Laten we eerlijk zijn: hoeveel onafgemaakte ideeën en projecten zitten er nog in je hoofd?)

  • Ik denk met je mee over nieuwe diensten, cursussen of projecten. Kortom, jij kunt je eindelijk concentreren op waar jij goed in bent.

  • Ik stuur het team aan of zorg dat de geschikte mensen komen.

Het is niet nodig dat jij nú al weet of dit iets voor je is.

Plan je gesprek in, ook of juist als je nog vragen en twijfels hebt. Klik hieronder op de button en plan jezelf in mijn agenda in. 

Op die manier leren we elkaar ook beter kennen, wat erg handig is als je zo nauw gaat samenwerken.

(Meer over mij en mijn achtergrond weten? Kijk hier.)

“Tegen andere ondernemers die continue (te)veel te doen hebben of bijvoorbeeld nóg een bedrijf willen starten wil ik zeggen: Laat Mira je helpen! Door onze samenwerking is het gelukt om mijn tweede bedrijf te lanceren, de website was op tijd klaar en onze klanten waren geïnformeerd.”

ineke-groot-300x300

Ineke Hovius
solident.nl

“Het was fijn dat Mira de diepte in kon gaan en aangaf dat het slim was om even pas op de plaats maken. Dat ze zei: “Kijk naar wat je al hebt, wat daar beter kan en waar je kunt doorpakken/doorzetten.

Hoe fijn was het om erachter te komen dat het dus ook sneller en makkelijker kan.”

Marcel

Marcel Borst
ikstopwel.nl

“Mira biedt altijd ruimte en denkt mee en stelt ook positief kritische vragen waardoor je dieper komt. Alles in onze samenwerking zorgde voor ruimte in mijn hoofd en flow in mijn werkzaamheden. Daardoor heb ik daadwerkelijk de volgende stappen kunnen zetten in mijn bedrijf”. 

BTEKEN

Patricia Braat
bteken.nl

Voorbeelden van hoe het praktisch sparren eruit kan zien.

Een HSP-coach vroeg zich af of ze door moest gaan met haar huidige VA, een nieuwe moest zoeken of het ‘gewoon weer alleen moest doen’. 

We zijn gestart met te kijken naar wat ze dit jaar graag wilde bereiken. Waar ze het meeste zin in had in combinatie met waar ze ontspannen omzet uit haalt.

In haar geval was dat bij bedrijven 1-op-1 trajecten aanbieden, een soort training-on-the-job. Ze is in haar vakgebied een veelgevraagde coach. Veel HR-mensen en managers kennen haar naam en schakelen haar graag in voor zichzelf of teamleden.

In de praktijk bleek het heel overzichtelijk te zijn wat voor regelwerk hieruit komt, omdat in de meeste gevallen de HR-afdeling dit regelt. De coach gaf door op welke dagen ze in het betreffende bedrijf kon zijn en daarna kreeg ze terugkoppeling over de afspraken.

Geen VA bij nodig dus. In elk geval niet dit jaar, met deze klanten en deze manier van werken.

Ze voelde zich enorm opgelucht en heeft meteen een afscheidsgesprek met haar VA ingepland. Waarover ik haar ook nog wat praktische tips mee gaf 😉

De investering voor deze sparsessie van een uur via Zoom is € 350,-, incl. een kwartier inchecken na een maand (excl btw.)

Een ondernemersduo zocht een VA om alles rondom hun groepsprogramma’s te gaan stroomlijnen. Tijdens het kennismakingsgesprek bleek dat er – kort door de bocht gezegd – aan de achterkant van hun bedrijf niet zoveel geregeld was.

Het was hard nodig dat iemand zoals ik het fundament zou gaan neerzetten. Zodat alles achter de schermen volgens bepaalde stappen en processen verloopt. En een VA daarna prima aan het bedrijf ‘gehangen’ kan worden. 

Ze moesten eerst met de billen bloot door hun hele ondernemersfundament te checken. Dat doe ik door middel van mijn zeer uitgebreide online checklist.

Op deze manier had hun bedrijf geen geheimen meer voor mij en kon ik letterlijk aan de slag.

Met het op orde maken van de mailfunnels, zodat de deelnemers vanzelf en op tijd de info kregen over hun programma.

Met het neerzetten van Asana, zodat hun samenwerking vlotter verloopt en zodat de VA ook een idee heeft waar ze moet starten. Want dat was ook precies wat mogelijk was, nadat ik 3 maanden voor en met ze aan het werk was geweest: een VA-match.

Een projectbegeleider voor gemeentes kwam bij me met de vraag om meer rust, overzicht en tijd om te ‘herbronnen’ zoals ze in Vlaanderen zeggen.

We zijn gestart met de online workshop Checklist van het Ondernemersfundament. Dit maakt dat we alle 5 S’en van haar fundament in kaart brachten en glashelder kregen dat er niet alleen een behoefte lag op het gebied van meer of andere support, maar dat er ook naar de structuur van haar werkweek gekeken moest worden. En dat er e.e.a. op het gebied van haar sales&marketing nog beter kon.

In de 6 maanden samenwerken hebben we ervoor gezorgd dat haar grootste tijdslurper – de inbox – voor 80% door het team wordt gedaan. Ze is haar al bestaande support dus optimaal gaan inzetten met behulp van mij. Ik heb letterlijk de boel strak getrokken en er bijvoorbeeld voor gezorgd dat er veel meer standaard antwoorden al gegeven konden worden. 

Ik maakte ook een FAQ-pagina, zodat ook het team op haar beurt weer tijd bespaart in de inbox.

Daarnaast hebben we samen de planning voor na de zomer bekeken. Omdat ze graag meer rust en tijd heeft, zorgden we voor een overzichtelijke structuur in haar werkweek met minder fysieke trainingen waar zij zelf bij moet zijn.

Er lag ook een behoefte op sales&marketing gebied, namelijk haar doelgroep nog meer helder maken waarvoor je bij haar allemaal terecht kan. Dat heeft erin geresulteerd dat we de testimonial pagina hebben aangescherpt. En dat ze nu haar aanbod op haar eigen manier doet in de wekelijkse mail die ze aan de lijst stuurt. In plaats van op de manier die haar elders was aangeleerd maar niet echt bij haar paste.

Aan het eind van het half jaar heeft ze heel veel rust in haar agenda en dus ook in haar hoofd gekregen. Waardoor ze zich vaker op haar hobby – tangodansen – kan storten zonder het gevoel te hebben dat er nog mails op haar liggen te wachten (selfcare).

De aanmeldingen voor haar trainingen zijn gestegen, omdat haar marketing niet alleen beter bij haar past maar ook bij haar potentiële klanten.

Nogmaals, dit zijn voorbeelden. Waar jij en ik mee bezig gaan en hoeveel maanden we samen nodig hebben, is afhankelijk van waar je nu last van hebt in je bedrijf. En hangt ook samen met welke pijlers in jouw ondernemersfundament allemaal wel of geen aandacht nodig hebben.

Daarom maken we eerst kennis met elkaar. 

Sinds Mira op mijn pad kwam voelde ik me meteen gedragen in mijn bedrijf – ik hoef het niet meer alleen te doen. Mira denkt mee op strategie en zorgt dat ik focus houd.

Ze is sterk in de technische kant van het ondersteunen én in sparren. Daardoor laat ik mijn waarde meer zien en richt ik me  op de dingen waarmee ik écht een verschil kan maken voor mijn klanten.

Aike

Aike Borghuis
oudstedochter.com

“Een greep uit wat werken met Mira mij heeft opgeleverd:

  • Meer overzicht over mijn bedrijf.
  • Ik heb minder het gevoel dat ik steeds achter alles aan moet rennen en dat er ongetwijfeld dingen vergeten worden.
  • Ik weet waar ik de informatie over mijn klanten heb staan.

Aanrader dus als jij ook teveel te doen hebt!”

Nanko-foto

Nanko Meiborg
fysiekzingen.nl

“Ik ben door dit traject gegroeid. Als mens, als ondernemer. Het leven is leren – is mijn motto – en ik heb in dit half jaar dan ook heel veel nieuws ontdekt. Het is spannend om een team op te bouwen en te hopen dat ‘alles lukt’. 

Mira gaf me het vertrouwen door advies te geven. 

Iemand naast je, die weet waar ze het over heeft, is heel fijn.”

Evelien-klein

Evelien Merkus
evelienmerkus.nl

Vaakgestelde vragen en het antwoord erop.

Ik heb al eens samengewerkt met een Online Business Manager, wat is het verschil met dit?

Hopelijk heb je een fijne OBM (gehad) die bij jou en jouw bedrijf past. Grote kans echter dat je nog steeds over alles zelf moet nadenken, moet beslissen en dan pas kan laten uitvoeren. Waardoor je nu nog steeds niet efficiënt werkt. En dus minder ontspannen bent dan je graag zou willen. Daarom bied ik dit sparringpartner- en aanpakkentraject aan, om écht jouw hoofd leger te maken. Ik word als het ware jouw 2e hoofd.

Ik weet niet of mijn budget toereikend is.

Omdat ik nu nog niet weet (want maatwerk) wat er echt nodig is, kan ik je alleen zeggen dat het handig is om rekening te houden met een budget van minimaal € 1.250 (ex btw) per maand.

Ik heb eerder geïnvesteerd in een ondernemers-/businesscoach, wat is hier anders aan?

Geen enkele ondernemer- en businesscoach doet wat ik doe. Ik noem mezelf bewust ook geen businesscoach omdat ik heel praktisch ben.

Dat is ook nodig voor waar jij uithangt: als je het allemaal zelf zou kunnen, had je dat nu al gedaan. Als je team optimaal zou presteren, keek je niet op deze pagina 😉

Mijn vraag staat er niet bij. Hoe kan ik die stellen?

Ik ben heel goed bereikbaar via Whatsapp: 06 48 44 33 01. Tik een berichtje of spreek iets in via de voice-app. Ook reageer ik in de regel snel op mail dus stuur je mailtje naar mira@mirasaia.nl. Ik antwoord meestal binnen een werkdag.

“Mira helpt je knopen doorhakken en doet proactief voorstellen. Ze heeft een soort nuchterheid en combineert het met praktische tips. Die combinatie van verschillende niveaus en abstractheden is bijzonder fijn.”

yvonne-van-iersel-350x350

Yvonne van Iersel
stresslooswerken.nl

“Ik had een betrouwbare sparringpartner nodig, iemand die op praktisch niveau meedenkt. Iemand die nuchter en realistisch is. Vooral niet iemand die mij één of andere vage magische formule belooft met als resultaat een omzet met zes nullen. Dat was Mira.”

eveline-roux-500x500

Eveline Roux
adhdbijvrouwen.nl

“Tegen andere ondernemers zou ik zeggen: laat iemand zoals Mira met je ‘meelopen’. Ze kijkt van bovenaf met je mee, is heel praktisch ingesteld en dat maakt dat je de oplossing vindt voor waar je tegenaan loopt. ”

elisabeth-van-der-welle-300x300

Elisabeth van der Welle
dovaofficesupport.nl/

Wil je dat ik met jou contact opneem?

Laat dan hieronder je contactgegevens achter en ik neem binnen twee werkdagen contact met je op. Heb je alleen een (korte) vraag? Ook die kun je hier aan mij stellen, schrijf ‘m op bij Bericht.

Jouw contactgegevens gebruik ik alleen om contact met je op te nemen. Meer info? Bekijk mijn privacybeleid hier.