Leestijd: < 1

Ik moet nog zoveel doen!

Het is de laatste week van december. De tijd waarin je misschien wat meer tijd doorbrengt met familie en vrienden.

Maar ook grote kans dat je vaak denkt: ik wil nog zoveel doen! Je hebt een lijstje in je hoofd of misschien ook wel zwervend op je bureau. Je voelt de druk van je inbox helemaal leegharken. Je vindt dat je deze tijd echt moet benutten om nieuwe blogs te maken.

Je moet terugkijken of nee, je moet je goede voornemens uitschrijven… Het voelt alsof alles deze week nog ‘moet’.

Ik wil je vragen nu, letterlijk nu, stil te staan. En je af te vragen: Wat móet er nu écht? Wat is prio? En wat kan ook gewoon wachten?

We denken als ondernemers vaak dat alles belangrijk is.

Dat alles nú moet.

Maar eerlijk?

Dat is bijna nooit zo.

We werken niet op de spoedeisende hulp, niks valt om als het volgende week ‘pas’ gebeurt.

Het probleem – als je alles ‘prio’ maakt – is dat je hoofd overvol raakt.

Je probeert alles tegelijk te doen en intussen voelt het alsof je nergens grip op hebt.

Je zit in zo’n constante rush, alsof je steeds achter de feiten aanloopt. Dus nogmaals een korte stop: Wat is écht handig als het vandaag af is?

Waarschijnlijk kom je nu uit op één of twee dingen. Doe die nu dan ook. En de rest? Dat mag blijven liggen. Tot januari. Tot jij weer helder hebt wat je écht tof vindt om te doen.

(Want weet je wat er gebeurt als je alles nú probeert te af te maken? Je werkt halfslachtig. Je hebt geen overzicht. En, belangrijker nog, je voelt nergens meer rust.)

Dus haal het woord ‘prio’ er vanaf en enjoy 🙂

Weet je niet zeker wat het beste bij jou en je bedrijf past?

Of wil je gewoon sowieso eerst even overleggen met mij? Dat kan. Neem gerust contact met me op. Laat hieronder je gegevens achter, dan mail ik je binnen 2 werkdagen. En plannen we een vrijblijvend gesprek via Zoom in, tot snel!

Jouw contactgegevens gebruik ik alleen om contact met je op te nemen. Meer info? Bekijk mijn privacybeleid hier.