Leestijd: 2 minuten

Als de klanten niet meer vanzelf komen

Je klantenstroom wordt steeds droger. De eerst zo volle vijver raakt dermate leeg dat je de bodem kunt zien. Dit zie ik vaak bij ondernemers gebeuren: ze startten ooit hun praktijk/bedrijf en er kwamen veel cliënten/klanten uit hun netwerk. Daar draaiden ze goed op.

Aan marketing hoefde je niet zoveel te doen, sterker nog: je had er vaak helemaal geen tijd voor. En nu merk je dus dat er minder cliënten komen. Dat er niet meer zoveel aanmeldingen zijn voor jouw coaching. Of je opleiding of je wat dan ook.

Help, wat nu?!

Als je niet uitkijkt ga je doen aan wat ik ‘paniek-marketing’ noem. Je geeft een webinar, omdat je hebt gehoord dat dat heel goed werkt. Maar je vindt het afgrijselijk om tegen dat zwarte gat aan te praten. En daarbij waren er nauwelijks aanmeldingen voor je nieuwe … (vul maar in). Of – als je heel eerlijk bent – ze waren er niet.

Wat ook kan dat je overenthousiast allerlei dingen posten: haastig bij elkaar gezochte quotes en foto’s, die jou weinig recht doen. Heel begrijpelijk, want het is echt niet fijn als je bedrijf minder goed loopt dan voorheen. Het is ronduit akelig als je voelt dat jouw dienst zoveel mensen kan helpen en er nu niemand is die je kúnt helpen.

Mijn advies voor jou zou zijn om eerst goed te kijken naar de juiste manier van marketing. Die past bij jou en jouw type bedrijf. Die ook past bij de klanten die jij wilt aantrekken.

Het kan helpen te kijken naar hoe anderen dat doen, maar doe alsjeblieft niets of niemand na. Zeker niet als je het helemaal geen prettige methode of manier vindt.

En wil je hulp bij de juiste manier van marketing? Dus ‘juist’ als in: passend bij jou? Neem dan gerust eens contact met me op om te kijken wat ik voor je kan betekenen. (En nee, van mij geen kant en klaar stappenplan, want elke ondernemer is anders en heeft dus een andere vorm van marketing nodig).

Wil je weten hoe ik jou kan helpen?
Plan dan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in.

De beste manier om erachter te komen of en hoe ik je kan helpen is door samen in gesprek te gaan.
Dat doe ik bij voorkeur via Zoom omdat we elkaar dan ook even aan kunnen kijken. Omdat ik vaak voor of met een klant aan het werk ben, is het fijn als we een afspraak inplannen.

Je kunt je gegevens via het formulier hier achterlaten. Of je appt me op (+31 (0)6 48 44 33 01) of mailt naar mira@mirasaia.nl. Ik reageer meestal binnen 2 werkdagen. Graag tot snel!

Jouw contactgegevens gebruik ik alleen om contact met je op te nemen. Meer info? Bekijk mijn privacybeleid hier.