Als ondernemer kan het lastig kiezen zijn: op welke social media kanalen moet je zitten? Je denkt soms dat je alle kanalen ‘maar gewoon moet vullen’. Maar vaak vervult je dat met zo’n weerzin dat je alleen een update op je LinkedIn deelt.

Ondertussen zit je wel te balen. Want je wilt meer mensen kunnen helpen. Maar ja, die moeten jou eerst weten te vinden. En daarvoor moet je meer op social media zitten. En daar krijg je dus weer ‘jeuk’ van.

Herkenbaar? Dan heb je een van de 4 S’en van jouw Ondernemersfundament niet op orde, in dit geval jouw Sales & marketing.

Wil je als ondernemer ontspannen kunnen ondernemen, dan is het belangrijk dat je je bedrijf op orde hebt dus ook Structuur, Support en je Systemen.

Als je je Sales & marketing helder hebt, helpt dat om makkelijker vindbaar te zijn voor je ideale klant.

De eerste stap om uit de keuzestress te komen is navragen bij je huidige klanten op welke social media kanalen ze zitten. En vervolgens zelf te beslissen welke social media bij jou past. Dus waar jij graag ‘uithangt’.

En vind je het dan nog steeds lastig? Ik help je er graag bij tijdens een praktische sparringsessie. Je leest er hier meer over: https://mirasaia.nl/praktische-sparringpartner/